regendouche

Hoe je de hospitality verhoogd? Door investeringen!

Verhogen van hospitality

Met enige regelmaat komt bij ons de vraag binnen waar je, als hotel, rekening mee kan houden om je klant of gast een zo goed mogelijke ervaring te geven zodat deze gegarandeerd terugkomt. Het liefst zonder al te hoog in de kosten te lopen. Dat is een hele goede vraag , en de adviezen hiervoor zijn uiteenlopend. Ervoor zorgen dat je klanten of gasten een goede ervaring hebben (en daardoor terugkomen) zal je uiteindelijk doen groeien en is daarom de investering meer dan waard.

Tips en investeringen

Uit ervaring blijkt dat het, zeker in hotels, relatief makkelijk is om een paar kleine wijzigingen door te voeren die groots resultaat zullen hebben en je gasten zullen doen terugkeren. Denk bijvoorbeeld aan de volgende aanpassingen:

  • Zorg dat de kamers een ultieme ontspanning geven aan je gasten. De ruimte moet rustig zijn. Dubbel glas en geisoleerde wanden zijn hierbij geen overbodige luxe. Ook klimaatregeling, middels een luchtcirculatie (en helemaal ideaal, een airco), zorgt voor een relaxte ervaring.
  • Je kan onderscheid maken in de hardheid van bedden tussen de kamers. Zo kunnen gasten vooraf aangeven of zij liever een hard, of zacht bed hebben, en voorkom je gezeur achteraf. Zeker de vaste gasten zullen het enorm waarderen als hier rekening mee gehouden kan worden. Zij slapen immers voor een langere periode in jouw hotel.
  • Investeer in een goedwerkende, moderne badkamer. De badkamer is voor veel gasten een enorme dealmaker (of –breaker). Overweeg om, als er ruimte is, een badkuip te plaatsen. Zorg in ieder geval voor een douchecabine in plaats van douchegordijn. De ervaring leert dat douchegordijnen niet positief ontvangen worden, en een deur oogt ruimer en staat vaak netter. Het is helemaal mooi als je een regendouche zou plaatsen. Dit is een luxe die veel mensen in een hotel terug hopen te zien, met name omdat ze deze thuis niet hebben. Vaak kan je deze in grote aantallen inslaan wat een stuk voordeliger is.
  • Investeer in een nieuwe medewerker die zich puur op de service richt. Iemand die gebeld kan worden als de slippers op zijn, of de ochtendjas ontbreekt. Dit kost per maand wat extra, maar als het zorgt voor een betere naam en terugkerende gasten betaalt het zich uiteindelijk helemaal terug.

Communicatie

Het belangrijkste echter, om dit alles te laten werken, is goed overleggen met het managementteam wat de beoogde doelen zijn en hoe dit binnen budget kan blijven. Zeker voor grotere hotels kunnen bovenstaande investeringen een flinke klap geld zijn. Het is geen slecht idee hierbij advies in te winnen van deskundigen die zich vaker bezig hebben gehouden met het verhogen van de winst. Succes!